Online jelentkezés

KÉPZÉSEK A 2018/2019 TANÉVRE!

Együttműködő partnereink

Europass bizonytvány,
Oktatási Stúdió 90´ Kft,

Vállalkozási és bérügyintéző

OKJ szám: 54 344 02

A képzés formája:

  • nappali iskolarendszerű képzés

A képzés célja:

A vállalkozási és bérügyintéző közreműködik a mikró-, kis- és középvállalkozások (kkv.) alapításával, működtetésével kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátásában. Vezeti az egyéni vállalkozók alapnyilvántartásait és elkészíti azok bevallásait. Alkalmas a vállalkozások működésével összefüggő számviteli és pénzügyi feladatok elvégzésében való közreműködésre, részfeladatok önálló elvégzésére. A vállalkozás valamennyi pénzmozgással, illetve a pénzállomány-változással összefüggő nyilvántartásait vezeti, közreműködik az egyes pénzügyi műveletek előkészítésében, lebonyolításában, elszámolásában. Ellátja a bérszámfejtéssel- és társadalombiztosítással kapcsolatos feladatokat. A munkavállalókkal kapcsolatos bér- és társadalombiztosítási ügyeket intézi, a nyilvántartásokat vezeti. Vezeti a biztosítottak társadalombiztosítási lapjait, nyilvántartja a kifizetett ellátásokat, adatokat, igazolásokat küld az illetékes társadalombiztosítási szerveknek.


A Vállalkozási és bérügyintéző munkája során elvégzendő feladatok:

  • a mikro-,kis- és középvállalkozások (kkv.) működtetéséhez szükséges gazdasági folyamatokat átlátni, és munkája során a kapcsolódó adminisztratív feladatokat ellátja
  • az egyéni vállalkozó alapnyilvántartásait vezeti (naplófőkönyv, pénztárkönyv, bevételi és költségnyilvántartás, bevételi nyilvántartás),
  • közreműködik a különféle szabályzatok elkészítésében
  • előkészíti és részt vesz a pénzforgalom és hitelezési feladatok kapcsolódó adminisztrációjában
  • vezeti a pénzügyi-, és adónyilvántartásokat, valamint határidőre teljesíti a kapcsolódó kötelezettségeket
  • közreműködik/elkészíti a mikró-, kis- és középvállalkozások, valamint az egyéni vállalkozók bevallásait
  • közreműködik a vállalkozásfinanszírozási feladatokban
  • részt vesz a beruházás-, felújítás-, pályázat- és feladatfinanszírozásban
  • vezeti a pénzügyi és gazdasági folyamatokhoz kapcsolódó analitikus nyilvántartásokat
  • ellátja a mikró-, kis- és középvállalkozások (kkv.) könyvelési, beszámolási, ellenőrzési feladatokhoz kapcsolódó teendőket
  • részt vesz a költségszámításokban, a leltározásban és az ehhez kapcsolódó feladatok megszervezésében
  • közreműködik az értékesítéssel kapcsolatos feladatokat ellátásában
  • nyilvántartja a megrendeléseket és szerződéseket
  • egyezteti a bejövő és kimenő számlákat
  • közreműködik a rendelkezésre álló statisztikai információk birtokában a vállalkozás üzleti terv fejezeteinek elkészítésében
  • vezeti az egészség- és társadalombiztosítással kapcsolatos nyilvántartásokat
  • ellátja a munkaügyi nyilvántartások alapján a bérekkel kapcsolatos adminisztrációs (bérszámfejtés, adó- és járulék-nyilvántartás, stb.) feladatokat
  • közreműködik a munkavállalók munkaviszonyának létesítésével, megszüntetésével kapcsolatosan
  • értelmezi és kitölti a bér- és társadalombiztosítási nyomtatványokat
  • használja a pénzforgalmi számítógépes programcsomagot
  • irodai szoftvereket használ
  • összegyűjteni az adatokat további feldolgozás céljából
  • munkaköréhez kapcsolódó hagyományos és digitális dokumentumokat készít és rendszerez, iratkezelést végez
  • feladatai elvégzéséhez telefont, számítógépet, íróeszközöket, irodaszereket, naptárt, bélyegzőket, fénymásolót, scannert használni

A szakképesítéssel betölthető munkakörök:

  • Pénzügyi ügyintéző (a pénzintézeti ügyintéző kivételével)
  • Bérelszámoló
  • Könyvelő (analitikus)
  • Általános irodai adminisztrátor
  • Pénzügyi, statisztikai, biztosítási adminisztrátor
  • Iratkezelő, irattáros
  • Készlet- és anyagnyilvántartó
  • Társadalombiztosítási és segélyezési hatósági ügyintéző

A képzés bemeneti feltétele::

  • érettségi vizsga

Képzés moduljai:

11504-16

 Gazdálkodási alaptevékenység ellátása

11506-16

 Vállalkozásfinanszírozási és adózási feladatok

10151-16

 Bérügyi szakfeladatok ellátása

10152-16

 Kis- és középvállalkozások gazdálkodási feladatai

10153-16

 Könyvvezetési feladatok

10154-16

 Munkaerő-gazdálkodás

10155-16

 Társadalombiztosítási szakfeladatok ellátása

11498-12

 Foglalkoztatás I. (érettségire épülő képzések esetén)

11499-12

 Foglalkoztatás II.

A képzés időtartama:

2 tanév (4 félév)

Szakmai vizsga részei:

Gyakorlati vizsgatevékenység

A) Pénzforgalmi nyilvántartások vezetése
A vizsgafeladat időtartama: 60 perc
A vizsgafeladat értékelési súlyaránya: 20%

B ) Elektronikus bevallás
A vizsgafeladat időtartama: 60 perc
A vizsgafeladat értékelési súlyaránya: 15%

C) Bérszámfejtési feladat
A vizsgafeladat időtartama: 60 perc
A vizsgafeladat értékelési súlyaránya: 15%

Központi írásbeli vizsgatevékenység

A) Bérügyi szakfeladatok
A vizsgafeladat időtartama: 60 perc
A vizsgafeladat értékelési súlyaránya: 15%

B) Társadalombiztosítási szakfeladatok
A vizsgafeladat időtartama: 60 perc
A vizsgafeladat értékelési súlyaránya: 15%

Szóbeli vizsgatevékenység

A) Az üzleti terv védése
A vizsgafeladat időtartama: 20 perc (felkészülési idő nincs)
A vizsgafeladat értékelési súlyaránya: 10%

B) A munkaerő-gazdálkodás kapcsolódó szakmai feladatok
A vizsgafeladat időtartama: 20 perc (ebből felkészülési idő 10 perc)
A vizsgafeladat értékelési súlyaránya: 10%


Online jelentkezés

Közzétételi lista

Dokumentumok

Fontos tudnivalók!

Képzések
Felvételi eljárás
Nappali vagy esti?

Miskolci SZC Stúdium Közgazdasági és Üzleti Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája

tagintézmény-vezető:
Jobbágyné Füreder Anita

tagintézmény-vezető helyettes:
Lovrity Ernő

gyakorlati oktatás vezető:
Skoda Tamás

studium@studium-suli.hu
3529 Miskolc,
Csabai kapu 25.
+36 46/555-414

Nyitvatartás és ügyfélfogadási rend

Az intézmény nyitvatartása és ügyfélfogadási rendje