Online jelentkezés

KÉPZÉSEK A 2019/2020 TANÉVRE!

Együttműködő partnereink

Europass bizonytvány,
Oktatási Stúdió 90´ Kft,

Vám-, jövedéki- és termékdíj ügyintéző

OKJ szám: 54 344 03

A képzés formája:

  • nappali iskolarendszerű képzés

A képzés célja:

A Vám-, jövedéki- és termékdíj ügyintéző alkalmas a gazdálkodó szervezetek működésével összefüggő vám, jövedéki és termékdíj szabályozásban meghatározott feladatok önálló elvégzésére. A gazdálkodó szervezetek valamennyi vám-, jövedéki adó- és termékdíj kötelezettséggel, illetve áru, árukészletek mozgásával összefüggő nyilvántartásait vezeti, közreműködik az árunyilatkozatok, az egyes bevallások adatszolgáltatások elkészítésében, lebonyolításában. Kezeli az ehhez kapcsolódó elektronikus nyilvántartásokat, rendszereket és a keletkezett iratanyagokat. Aktívan közreműködik a hatóság által lefolytatott ellenőrzések lebonyolításánál.

A Vám-, jövedéki- és termékdíj ügyintéző munkája során elvégzendő feladatok:

  • jövedéki feladatokat ellát
  • vámszakmai feladatokat ellát
  • környezetvédelmi termékdíj bevallással kapcsolatos feladatokat ellát
  • termékdíj köteles termékek nyilvántartását vezeti
  • környezetvédelmi termékdíjjal összefüggő bejelentéseket hatóság felé összeállít, benyújt
  • energiaadóztatással kapcsolatos feladatokat ellát
  • alapvető hulladékkezeléssel összefüggő feladatokat ellát
  • a népegészségügyi termékadóval összefüggő feladatokat ellát
  • a fémkereskedelemi jogszabályok rendelkezéseit végrehajt
  • a büntetőjogi és szabálysértési jogi rendelkezéseinek megfelel
  • a közigazgatási hatósági eljárás szabályait alkalmazza
  • alapvető adózási feladatokat ellát
  • az áruosztályozási tevékenységhez kapcsolódó szakmai feladatokat végrehajtja
  • a tevékenységéhez kapcsolódó adatokat összegyűjti és kezeli
  • a jogorvoslati eszközöket érvényesíti
  • feladatai elvégzéséhez telefont, számítógépet, faxgépet, írógépet, íróeszközöket, irodaszereket, naptárt, bélyegzőket, fénymásolót használ
  • munkaköréhez kapcsolódó hagyományos és digitális dokumentumokat rendszerez, iratkezelést végez

A szakképesítéssel betölthető munkakörök:

  • Pénzügyi ügyintéző (a pénzintézeti ügyintéző kivételével)
  • Adó- és illetékhivatali ügyintéző
  • Általános irodai adminisztrátor
  • Pénzügyi, statisztikai, biztosítási adminisztrátor
  • Készlet- és anyagnyilvántartó
  • Szállítási, szállítmányozási nyilvántartó
  • Iratkezelő, irattáros

A képzés bemeneti feltétele:

  • érettségi vizsga

A képzés moduljai:

11504-16

 Gazdálkodási alaptevékenység ellátása

10156-12

 Jogi-, adójogi feladatok ellátása

10157-12

 Jövedéki feladatok ellátása

10158-16

 Környezetvédelmi termékdíj feladatok ellátása

10159-16

 Vámjogi feladatok ellátása

10160-16

 Vámtarifa feladatok és áruosztályozás

11498-12

 Foglalkoztatás I. (érettségire épülő képzések esetén)

11499-12

 Foglalkoztatás II.

11504-16

 Gazdálkodási alaptevékenység ellátása

 

A képzés időtartama:

2 tanév (4 félév)

Szakmai vizsga részei:

Gyakorlati vizsgatevékenység

A vizsgafeladat megnevezése: Áruosztályozás
A vizsgafeladat időtartama: 60 perc
A vizsgafeladat értékelési súlyaránya: 25%

Központi írásbeli vizsgatevékenység

A) Vámjogi feladatok
A vizsgafeladat időtartama: 60 perc
A vizsgafeladat értékelési súlyaránya: 10%

B) Jövedéki feladatok
A vizsgafeladat időtartama: 60 perc
A vizsgafeladat értékelési súlyaránya: 10%

C) Környezetvédelmi termékdíj feladatok
A vizsgafeladat időtartama: 60 perc
A vizsgafeladat értékelési súlyaránya: 10%

Szóbeli vizsgatevékenység

A) Vámjogi és vámtarifa feladatok
A vizsgafeladat időtartama: 20 perc (ebből felkészülési idő 10 perc)
A vizsgafeladat értékelési súlyaránya: 15%

B) Jövedéki feladatok
A vizsgafeladat időtartama: 20 perc (ebből felkészülési idő 10 perc)
A vizsgafeladat értékelési súlyaránya: 15%

C) Környezetvédelmi termékdíj feladatok
A vizsgafeladat időtartama: 20 perc (ebből felkészülési idő 10 perc)
A vizsgafeladat értékelési súlyaránya: 15%


Online jelentkezés

Közzétételi lista

Dokumentumok

Fontos tudnivalók!

Képzések
Felvételi eljárás
Nappali vagy esti?

Miskolci SZC Stúdium Közgazdasági és Üzleti Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája

tagintézmény-vezető:
Jobbágyné Füreder Anita

tagintézmény-vezető helyettes:
Lovrity Ernő

studium@studium-suli.hu
3529 Miskolc,
Csabai kapu 25.
+36 46/555-414

Nyitvatartás és ügyfélfogadási rend

Az intézmény nyitvatartása és ügyfélfogadási rendje